reklama

Moja Slovensko-Irska svadba

Tento clanok som povodne napisal pre irsko.exil.sk. Pretoze mal velku citatelnost rozhodol som sa nim zacat moj blog. Narodil som sa v Žiline a mladosť som prežil v krásnej dedine Nesluša, na Kysuciach. Do Írska som chcel ísť vždy. Lákala ma hlavne atmosféra, krajina, a fakt, že sa tu stále hovorí keltsky. Nebola to však moja vysnívaná cieľová krajina. Osud však rozhodol ináč.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Juraj je Podkarpatský Nemec a Nemecko bola krajina, kde plánoval žiť. Do Írska prišiel v roku 2004. Chcel tu zostať jeden rok, a potom sa vrátiť na Slovensko, doštudovať magisterský titul. Agentúra ho sklamala, lebo keď prišiel do Írska nemal zabezpečené nič. Mal už nejaké skúsenosti s jazykom, lebo bol v USA na 3 mesiace ako študent. Našiel si teda tri "full-time joby" v malom mestečku. Tam bol, až kým sa nestretol so svojou nastávajúcou...

Ako si sa stretol so svojou ženou?
Bol som na koncerte v Corku. Týmto by som chcel poďakovať skupine Cannibal Corpse:-). Jeden írsky kamarát ma zavolal k stolu, kde ma zoznámil s Lindou. Tak sme sa dali do reči a vlastne sme sa stretli už na ďalší deň. Zo začiatku bol náš vzťah veľmi dynamický, stretávali sme sa každý deň a trávili veľa času. Medzi mnou a Lindou som necítil nič také ako nejaký rozdiel, aj keď sme sa každý narodili v inej krajine. Ja niekde v stredej Európe, na Kysuciach a ona 10 km od Atlantického oceánu v County Clare. Ale ako osud a Boh chcel - vyrastali sme jeden pre druhého.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dlho ste spolu chodili a čo Vás priviedlo k myšlienke svadby?
Chodili sme spolu dva roky. Stala sa nám jedna nepríjemná záležitosť, keď Linda otehotnela, ale aj potratila v 10-tom týždni. Vtedy sme plánovali svadbu, ale až keď bude mať dieťa jeden rok alebo viac. Bohužiaľ sme o dieťa prišli. Tak nám napadlo urobiť svadbu, aby sme sa z toho čo najskôr dostali a hlavne - mali znova pozitívne myšlienky.

Ako prebiehala svadba a kde ste ju mali?
Svadbu sme mali 7.7.2007 v Kilbaha. Je to najzápadnejší bod v grófstve Clare. Nechceli sme robiť veľkú svadbu, mali sme okolo 35 ľudí. Mne prišla zo Slovenska moja najbližšia rodina a kamaráti. Svadbu sme mali v rímsko-katolíckom kostole, takže obrad bol rovnaký ako na Slovensku. Potom sme išli do pubu. Ten sme si zarezervovali vopred, podobne ako aj živú írsku hudbu. Zábava bola super. Striedala sa slovenská a írska hudba. Ľudia sa bavili na obidvoch stranách. Ku koncu sa to už riadne roztočilo a bola poriadna show.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zvyky a tradície na írskej svadbe? Čo ťa prekvapilo, čo je iné?
Na svadbe som mal oblečený "kilt" vo farbách McMahon klanu - odkiaľ moja žena pochádza. Ona mala klasické biele šaty. Tradície ako napr. rozbíjanie taniera neboli. Skôr, čo bolo nové boli "speech", ktorých bolo veľmi veľa. Namiesto svedkov boli best-man and best-woman.
Jedlo na svadbe bola nejaká klasika, dokopy asi šesť chodov. Odlišnosti v podstate neboli okrem toho, že som musel čakať na nevestu asi 15 minút. Tu je to tradícia, ja som o tom nevedel. Ako si sa popasoval s jazykovou bariérou a kultúrnymi rozdielmi?
Nemôžem povedať, žeby som pociťoval nejaké veľké kultúrne rozdiely, iba menšie. Napríklad, že Íri sa nevyzúvajú, keď idú dnu do domu rovnako ako v UK. Hlavne, že nemajú problém mať zvieratá ako psov a mačky vo vnútri. Linda mala psa a päť mačiek. To sa mi moc neľúbilo Jazykové problémy všeobecne neboli. Ja som sa angličtinu učil asi tri týždne, ostatné som sa naučil už vo svete. V grófstve, kde žijem sa rozpráva silným prízvukom. Napríklad sa nehovorí "stop" ale "schtop", hlavne silný prízvuk a rýchlosť. S Lindou som nemal problém, jej som rozumel všetko. Jej otcovi nič. Teraz je to už v pohode, rozumiem úplne všetko. Čo prostredie, ako ťa tu prijali a ako sa tu cítiš?
Cítim sa tu veľmi dobre. Žijem v dedine Kildysart- Cill an Dysert. Je to dedinka s približne 500 obyvateľmi. Najbližšie mesto je Ennis, ďalšie Shannon a asi hodinu autom Limerick. Príroda je tu pekná, dá sa ísť kúpať do oceánu, keď sú teplejšie dni cez leto. Na západe grófstva je dedina Kilaloe, kde sú kopce a turistické trasy. Ja som vyrastal na Kysuciach v krásnej prírode, takže tieto veci mi tu chýbali. Po čase som si tu ale našiel pekné miesta. Prijatie bolo veľmi pekné a srdečné. Musel som vypiť tri poldeci Pucheen (írske zemiakové pálené. Zoznámil som sa s Lindinimi dvoma bratmi Gerom a Ivanom. Ako som už spomenul, nijaké rozdiely alebo nepríjemnosti kvôli mojej národnosti ma nestretli. Brali ma od začiatku veľmi dobre ako jedného z nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo máš, prípadne nemáš rád na krajine a Íroch?
Začnem tým, čo mám rád. Určite milujem Írov ako ľudí. Od začiatku mi veľmi pomohli. Keby nebolo ich, neviem ako by som to tu na začiatku prežil. Mám rád celkovú atmosféru krajiny, prírodu, históriu, klasické írske jedlá ako beef, steak, lamb, bacon, a samozrejme irish breakfast. Veľmi rád mám írske hrady, ságy, príbehy a ich tradičnú hudbu. Nemám rád „irish travellers“, opitých írov/ľudí a silný vietor.

Chceš tu ostať žiť?
Áno, chcem tu ostať žiť. Samozrejme, ako prvé sú praktické dôvody. Žena je Írka a jej by sa veru ťažko na Slovensku zvykalo. Bol by to pre nás oboch veľký šok ísť na Slovensko. Mne sa predsa ako mužovi lepšie ide cez všetky problémy ako by sa išlo jej na Slovensku. Spravili sme "deal" že po 20-tich rokoch sa presťahujeme na Slovensko, reálne však neviem, či k tomu niekedy dôjde. Slovensko už nie je taká lacná krajina a za 20 rokov sa veľa vecí určite zmení. Takže je tažko povedať, ako to bude do budúcnosti. Každopádne nemám problém tu ostať žiť, dokončujem tu dom a cítim sa tu vo všeobecnosti veľmi dobre

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rád sa po čase vraciaš domov?
Samozrejme, že domov chodím veľmi rád. Vynahradím si hlavne prírodu. Keď sa podarí, tak chodím každých 8 týždňov, ak sa nepodarí, tak každých 12. Vydržal som tu vkuse 13 mesiacov, teraz to už neskúšam. Obidvaja rodičia mi žijú, tak ich často vidím, a tak isto aj súrodencov. Oni tu tiež chodia na prázdniny. Na Slovensko chodievam aj s Lindou, veľa cestujeme a ukazujem jej hlavne pekné veci ako hrady, zámky a krásnu prírodu.

Všeobecné zhodnotenie týkajúce sa tvojho života v Írsku
Zostávam v Írsku žiť, tým sa moja rodina rozvetvuje o írsku krajinu. Zakladám novú vetvu rodiny Heinrich tu v Írsku. Som tu spokojný, dokončujem si dom. Keď sa na moje rozhodnutie zostať žiť v Írsku pozriem z hocijakej strany viem, že to bolo najlepšie rozhodnutie, aké som mohol urobiť. Mám šancu nielen urobiť dobrú kariéru, ale aj byť ľudským človekom. Všetko to tak malo byť. Človeka ako Lindu som mal stretnúť tu v Írsku a nie na Slovensku. "Destiny..."

Rada pre všetkých Slovákov
Nerád by som dával rady ostatným. Každopádne prajem každému veľa šťastia, aby si splnil svoje sny. Myslím, že ľudia zo Slovenska sú šikovní, pracovití a vo svete sa nestratia. Nech sa každému darí!


 

Juraj Heinrich

Juraj Heinrich

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zijem 16 rokov v Irsku Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu